onsdag 16. januar 2008

I care

Jeg er opptatt av samfunnet og jeg har lyst til å hjelpe folk som trenger det mest. Yeah, interessant hva?^^

Ikke det lille samfunnet her, men verdens samfunnet. Jeg leser utenriksstoffene i avisen hver dag. Nå virker jeg som en skikkelig nerd, men dere som leser bør være glad for at jeg ikke har sjakk som hobby (husker heller ikke hvordan man spiller det). Jeg syns at verdens samfunn er noe stort og rart og utrolig spennende. Det er så spennende at jeg har lyst til å reise rundt i så mange land for å oppleve kulturer og se hvordan folk lever. Jeg syns at dette er mye mer spennende enn å ta realfag og holde på med x og y dagen lang for så å bli noe som kan f eks kjede deg ihjel. Å reise kan vell ikke kjede noen ihjel, kan d?

Det jeg har holdt litt for meg selv (noen vet det godt)er at jeg ikke alltid liker måten folk blir behandlet på, hvordan urettferdigheten er mellom forskjellige folk. Hvordan folk ser på andre mennesker som har en annen farge eller religion. Jeg kan si at jeg ikke er enig i alle religioner om hvordan folk blir behandlet på. Men det er ikke noen vits i å skrive skitt om religionene fordi.
Det er jo ikke rettferdig at de som har det verst ikke får det noe bedre, mens de som har det best får det bedre. La meg få lov til å sette sammen disse to setningene til noe bedre; Det er rettferdig at de som har det verst får det bedre, det er ikke urettferdig at de som har det best ikke får det bedre. Sånn problemet løst på 1-2-3! Nesten som å lage muffinser...
Folk bør gi ut mere penger eller gjøre ting på andre måter slik at vi får et mer stabilt forhold mellom fattig og rik. Dvs, ikke la de rike bli rikere, men la heller de fattige bli rikere. Ikke la ulikheten mellom de fattige og rike bli større.

Dette er meg som uttrykker meg selv nok en gang og det er fullt forståelig at dere syns at måten jeg skriver på er rar og tenker CARE. CARE i måten jeg skriver på og send penger til organisasjonen CARE i stedetfor ;)

Ingen kommentarer: