lørdag 13. juni 2009

"Walking in Memphis"

Så nå sitter jeg her med vertsfamilien og Matt i Florence, South Carolina og i morgen skal vi kjøre til Myrtle Beach!!
Jeg gleder meg, trenger litt mer sol før jeg kommer hjem. Så det blir 7 dager på stranda og jeg håper på sol, sol og mere sol.

Som overskrifta sier så har jeg vært i Memphis, Mississippi og en snar tur over til Arkansas over mississippi river med lokal kontaken, en 70 år gammel dame og en 82 år gammel dame som røykte og Allison. Høres tamt ut, men det var en flott tur...og den 82 år gamle damen er morsom og en stor gambler(!)
Og nå vet jeg hvorfor Arkansas er kalt "the natural state", det var ikke mye ut der...

Jeg har reist for det meste i sørstatene og alt ser det helt det samme ut, bortsett fra Vest-tennessee, MS og AK så er det veldig flat, sånn Nederland-flat..
Uansett, det var kult å være i Memphis hvor store musikere kommer i fra, eller hvor blues og rock kommer i fra:) Besøkte Rock & Soul museumt og the Beale Street.

Husker du Disco Connection pappa?

Og gjett hva?
Jeg så min første amerikanske kjendis : Shannon Doherty. På restauranten vi spiste på, men selvsagt så satt jeg med ryggen mot henne så jeg klarte bare å få et blikk av henne da hun gikk forbi vinduet...Vi dro ikke til Graceland (eller hotellet hvor MLK be drept), hørte at det var i et dårlig område av byen (ghetto'n) og at billettene var dyre. Kjørte faktisk gjennom ghetto'n også og lokal kontaken min var redd og låste dørene på bilen...
Ellers så var mississippi bra også. Fikk dra gjennom casioner og spiste gode buffeer med stor variasjon i mat :D.
På vei hjem var det masse lyn som lyste opp den mørke himmelen.
En time etter at jeg kom hjem fra en 6-timers kjøretur var det klart for en 8-timers kjøretur til South Carolina. Så det meste jeg gjorde i dag var å sove, svømme og jeg har endelig lest ut Breaking Dawn!

Fakta:
Memphis- Fjerde mest kriminelle byen i USA
Mississippi - Staten hvor de tjukkeste i usa bor...og visste du at Britney Spears ble født her?

Orker ikke å legge ut masse bilder, som dere sikkert har lagt merke til...
så her er en bunch

Walking in Memphis I was walking with my feet ten feet off of Beale Walking in Memphis But do I really feel the way I feel?

PS: Se "PS: I love you", en kjempebra film....og Nederland vant over Norge i fotball igjen :D

2 kommentarer:

Marte sa...

iloveyou <3

Leonie sa...

Sjer ut som om du har hatt det arti! :D <3