mandag 30. mars 2009

Spring Break 09'

Hei! Da er jeg tilbake fra Panama City Beach. Spring Break turen har vært helt topp (bortsett fra regn de siste to dagene vi var der).


Søndag 22 mars, sto jeg opp kl 4 på morgenen og satte meg i hippie van'en til Karen. Også kjørte vi alle sammen; Colton,Karen, Sandy (lokal kontakt), allison, zach og sara nedover mot Florida!
Kl 5.30 om morgenen stoppet vi og Karen tok dette bilde av meg i alabama (jeg var trøtt);


Da vi kom fram i Panama city var været varmt og solfullt og vi kastet fra oss bagasjen og hoppet oppi nærmeste basseng. Neste dag solet vi oss enda mer og gjett hvem som ble solbrent? Jepp, meg, mens de andre ble mer brun. Det var en del folk på stranden, folk fra canada og oppi nord usa som feiret spring break. Panama city var vist nr 1 av top 10 verste spring break plasser, jaja, det var sikkert den uken før vi kom hit. Selv om det var masse party folk her enda.

Deilig å slappe av en uke på stranden og gjorde maks late ting. Sole oss, bade, spise på fiskeresturanter og shoppe. Fikk også smakt alligator og musling på turen, rart men helt okei.
Alligator smaker foresten som en blanding av kylling og biff.
Jeg så også "den kjente" wrestleren Rick Flair på wal mart som hadde autograf signering. Jeg hadde ikke peiling hvem fyren var, men han er visstnok en gammel wrestler og ganske kjent;

Rick Flair er den gamle fyren i bakgrunnen.

Også mens vi hadde det så godt på stranden begynte det å blåse mer også masse regn, så vi dro og shoppet de dagene. Synd med tanke på at du er på stranda hvor det skal være sol :(
Så etter to dager med regn dro vi hjemover. Det var meldt a severe thunderstorm warning rundt det området i alabama vi dro opp mot. Det regnet så besettelig mye og masse lyn & torden. Vi så en bil i grøfta som var druknet av vannet. Heldigvis berget vi oss bra, bortsett fra en liten lekkasje i van'en.

Dothan, Alabama

Nå som jeg er hjemme så har jeg heller lyst til å dra tilbake til stranda enn å tilbringe 8 uker på skolen, heldigvis har jeg ferie før resten i Norge.

4 kommentarer:

Marte sa...

florida høres digg ut ! : )

no har æ to uka ferie foran mæ og æ håpe så gææli på finvær :D

Leonie sa...

Såg hæli ut! :D
Kjipt med meir skole enda ja.. :/ Blæh,
ferdig sån ca. 1 - 2 uka før Norge æ og. (:

Pappa til Nathalie sa...

Hei,
Det så veldig koselig ut. Kanskje vi må planlegge en tur vi å, neste år med AFS-ere ved å leie minibus å dra til ....hmmmmm ja hvor i solfylte Norge....
Kjempestillige solbriller for resten.

Nathalie sa...

Du e heldig som har ferie da ;D
Tebake på skolebenken, men bli ferdig i slutten av mai :)

Florida va herlig ;D. Vi må dra dit en gang vettu :)


Hei! Vi må planlegg tur te Hellas med Bugu og itj i "solfylte" norge ;). Skulle ha kjøpt de sobrillene :(