fredag 15. august 2008

Endelig i USA og endelig bloggskriving

Hey Y'all!
Nå har jeg kommet fram!Trolig nok tre dager siden jeg kom fram, men har ikke hatt tida eller internett tilgang før nå. Nettopp kommet meg innpå nettverket til familien.

DEt har vært veeeldig mye reising. Først Oslo-London, så London- New York (hvor jeg foresten ikke fikk til å sove, satt å så Narnia og snakket med Kaja, ei som er i staten New York nå.)
Sikkerhets sjekken på JFK var ganske kort og gikk veldig fort, ingen som tok pc'n min :p
Jeg møtte Boglarka (Bogie) fra Ungarn som nesten ikke snakket et ord engelsk, litt lost i translation.
Jeg, Bogie, Anniken ( som skulle til Ohio) og Anne Grete (Alabama) tok en liten buss fra JFK til La Guardia flyplass. Der gikk jeg, Bogie og Anniken ut (Anne Grete skulle med et annet flyselskap) og vi møtte Terry (forkortelse for Terrance, tror jeg). Han var en stor og god afroamerikaner. Føltes ut som om han var bodyguarden vårres. Han hjalp oss med å innsjekke også kjøpte han cheeseburger til oss på Wendy's (ja, Wendy's, pappa). Jeg ville egentlig ha noen frisk som frukt, men han bare Fruit, no let's get you some real food :p.
Flyet til Nashville gikk kl 7.55 ameriansk tid. Det var bare jeg og Bogie som tok det flyet.
Kom fram i Nashville og ble hentet av en fyr fra AFS ved navn Bill. Han var tydeligvis en demokrat for det sto "send the troops home" og "Obama for President" på bumper sticker'n
hans.
Kom fram til AFs leirien og la oss like etterpå. Det var noen andre utvekslingsstudenter også. Ahmed fra Egypt, Daiji Nakamura fra Japan(som som Hiro Nakamura), Omer fra Tyrkia, Naoko og Nika fra Japan og Bogie og meg da så klart.
Om morgenen ble vi vekt også spiste jeg of course cornflakes til frokost.
Jeg, Bogie, Omer og Nika ble hentet av Susan (afs-dame) og Susan's mor og kjørte til hjemmet hennes, som var stoort! Der møtte jeg Karen som kjørte med og Bogie til Kingston. Bogie ble hentet av AFS besteforeldrene mine og dro hjem med dem.

Nå sitter jeg her og har nettopp spist frokost hos fam Wilds. Har enda ikke hilst på Colton og Dwayne og Kattie men det kommer nok senere i dag. Skal på skolen og registrere meg, også skal vi til Gattlinburg og være der i to-tre dager, så kommer nok ikke til å skrive igjen før jeg kommer hjem der i fra.
Å,ja å jeg tenke å legge ut bildene, men fant ikke kameraet mitt :/. Heldigvis så fant Susan (ei i AFS) den, så vi skal hente kameraet. :)
Så dere får se bilder fra reisen o.l snart.

Hei så lenge! Håper dere har det bra i Norge! :D

3 kommentarer:

Leonie sa...

HAha! Det va itj bare æ som glæmt av nå på campen. Men ka æ glæmt sei æ itj her, for det va ganske viktig! :p
Bra du har det bra! Kos dæm kjæmpe masse! Glad i dæ <3

Marte sa...

Du glæmt av p-pillan diin, eller tannkosten din, eller et bilde av gaute og dæ. Eller? :p

Godt å hør du har kommi fram Bali, ilu <3

Nathalie sa...

Hei, folkens! :D
Har itj hatt så my tida te oppdater bloggen min i det siste va i Pigeon Forge på et fint hotell med boblebad, utebasseng og det va foresten godt og varmt ut :p
Jaja, gla i dåkk æ å! <3