torsdag 21. august 2008

Første skoledag etc

Først må jeg si, unnskyld for at jeg ikke har skrevet tidligere. Har virkelig ikke hatt tida til det.
Så første skoledag: Sto opp 06:45. Jeg og Colton ble kjørt av Karen til skolen.


Huset og bilene til the Wilds og postkassa deres.


Karen og Colton


Rommet mitt

Jeg måtte spørre folk (freshmans)hvor klasserommet mitt var. Jeg fant det og i min 1th period hadde jeg Mrs Johnson (ligna litt på en gutt) i psykologi ,hun var kjempesnill og grei. Fikk til og med vite nesten alle spm på psykologi-testen 26 august.
Etter det var det klart for Criminal Justice med mr Bell, han ligner mer på en bamse. Koselig og hadde alltid et par vitser på lur.
Graphic Design & Digital Imaging var i period 3. Vi tegnet skisser til Cross country sign-up'en
for hand. Har enda ikke brukt mac'en som vi skal bruke. Læreren min i GD & DI heter Coach Monroe og er trener for Cross Country laget (skjeløyet fyr). I GD & DI ble jeg kjent med Ashton og Johnny og en annen (rar) dude.
4th Period, mr Plemens med US history som var ganske greit. Johnny introduserte med til James. De guttene er ganske greie.Svarte faktisk på spm om hva New York het før (New Amsterdam). Å,ja de fleste guttene som jeg har snakket med vil alle gå til Amsterdam for spacecakes, hasj-brownies og diverse gutteting...

Jeg skulle egentlig sitte med Johnny & James (:P), men jeg satt med jentene fra fotballaget til lunsj. Lunsjen tror jeg er 12.45 eller no sånt, ganske sendt.
I dag satt jeg foresten med Johnny & James og tre andre, de spiller gitar og liker rock ;).
I går måtte jeg ta en physical, for å spille å fotballaget.
Tok foresten med min egen lunsj, noen sa at de heller ville spise hundespy enn kantinematen.

Etter lunsj var det engelsk med crazy Mr Suits (banker på tavla for å få oppmerksomhet og er helt inn i læringa), skjønte lite av det han mente om engelsk oppgavene vi skulle gjøre. Masse rare ord, som jeg vet hva betyr på norsk, men er helt annerledes på engelsk.
Så engelsk er litt ekkelt. I min siste (6th period) time hadde jeg Algebra 2, det var ganske enkelt med vanlig algebra. Men nå har vi gått opp litt og jeg har ikke noen slags regelbok eller norsk mattebok, hvor jeg kan få eksempler og definisjoner å se til. Så mr Smith vil kanskje ha med ned til Algebra 1, for så å kanskje gå opp igjen. Får ganske mange oppgaver i matte i lekse, så har mye å gjøre hjemme. Vet ikke om skolen i Norge godkjenner det som S1? Vil helst ha algebra 2...

Beste timene er de før mat. Ellers har jeg en del bøker og jeg får ikke opp skapet mitt, det er et slags triks, jeg enda ikke har lært meg, så jeg slipper å gå rundt med tunge bøker i sekken. :)

Etter skolen var det fotballtrening kl 4.30 - 6.30, vaaarmt er et stort stikkord her. Det var glovarmt, men alle jentene på laget var greie og stilte masse spm om Norge. Sånn; " Do you eat hamburgers in Norway". "I thought Norway was in Canada somewhere". "So, like did you just learn to speak English just to get here" (en rar fyr som spurte). Dumme og morsomme spm.
Treneren på fotball laget heter Kristen og er ganske grei, litt streng med jentene selv om hun kanskje er 23-25 (?). Hun er foresten uber pen, sånn miss USA pen !

Vi er de hvite
I går hadde jeg min første fotballkamp, den varte i tilsammen 80 min og jeg fikk spille i 4 min fordi jeg var ny og måtte se hvordan de spilte. Vi vant foresten 3-2!
Var foresten på Wal-mart tidligere i går for å kjøpe litt små ting og saker. Det var stoooort!
Trenger et panoramabilde for å vise størrelsen på Wal-mart


Lyst på en High School Musical - matboks?


Klærne jeg kjøpte sist helg

6 kommentarer:

Martin sa...

Jeg har 4th lunch.. Det er klokken 1.38!! Det er sent! :P

Leonie sa...

Hehe, bli bare kjent med gutta du da ;)

Høres nu ut som om det går bra me dæ, og takk for at du la ut bilde av det du kjøpt, så veit æ at æ itj ska kjøp likens ;)

Gla i dæ <3

miriam sa...

rommet ditt E rosa:O, og JA æ har lyst på high school musical matboks. den slår næstn "spis maten din" matboksn som æ har no, næstn. hils jonny fra mæ da;)
gla i dæ hollenderpiken<3

Anonym sa...

Jeeij, blogginnlegg^^
E det liksom sånn at hver dag e likens? Ikke sånn ukeschedule som vi har?

Æ VIL HA HSM-MATBOKS:D

Legg ut bilde av Ashton, Johnny og James da, I would really like to have a look at them! :P
(Merk, æ skriv litt på engelsk sånn at du ska skjønn det. According to Leo e det "så vanskelig med norsk allerede")

Marte sa...

Godt å ENDELIG hør fra dæ igjen. Bra du kose dæ : )
Angående matten, tok du itj med dæ s1-bøkern når du for? For det e dæm eineste bøkern som Rigmor sa æ skull ha med mæ..

love you

Nathalie sa...

Omg, mat kl 1:38, da må du spis my te cereals frokost :D

Haha, ja guttan e ganske grei sjø. Johnny og James (Johnson heite hain te etternavn :p), høre på rock. og æ veit at Johnny spælle el-gitar. Vennen hains David som går i Engelsk og Graphic Design klassen min spælle bass ;)
Gla i dæ å søss <3. Ska kjøp enda meir volcom,fox rider og sånn clothes :O.

Miriam<3, du kain heller få ein Hannah Montana matboks, det har dæm nok av!

Kvar dag e likens ja. Except fredag da har vi homeroom, kor man kain gjør leks osv.

Ska prøv å ta bilde av dæm, men itj lov me kamera på skola egentlig sjø :p. E venn med James på facebook.
Æ får te norsk enda, e itj vanskelig så læng æ slæpp å skriv på nynorsk!

Mattebøkern va itj registrert enda så dæm får æ sendt te snart :D

Gla i dåkk aill <3 (never ending kommentar)