lørdag 3. januar 2009

NYC!!

NYC:
Her masse bilder som jeg legger ut for de i Norge som ikke har facebook.

27 des:
Sto opp kl 6 i Gattlingburg. Var nemlig der for en dag i en hytte før jeg dro til New York.
Karen kjørte meg og jeg tok flyet til Charlotte, NC. Så uten noen problemer kom jeg fram til Newark 10 minutter før tiden (!). Møtte Ingrid og Markus på Wyndham hotellet i New Jersey. Vi gjorde ikke spesielt mye denne dagen, bare ventet på at folk skulle komme til hotellet.
Romkameratene mine: Åse, Inga og Ingrid

28 des
Sto opp og dro til the Metropolitan museum fulgt av Grand Central Station. Vi gikk en tur i Central Park. Så blant annet huset som John Lennon hadde bodd i. Besøkte en kjent kirke i Harlem (husker ikke navnet). Dro til noe som jeg tror er Ulysses S Grant sitt grav monument.
Dro innom det lille afrikanske marked i Harlem.
Det siste vi gjorde etter å ha spist kinesisk var å gå over the Brooklyn Bridge.

Utenfor the Metropolitan Museum


Meg i Central Park

Huset som John Lennon bodde i.

H&M!!

Meg og Ingrid utenfor Grand Central Station.

Grand Centra christmas show

Jeg og Inga på den kinesiske restauranten.

Brooklyn Bridge

Manhattan skyline

Meg og Magnus med lower manhattan i bakgrunnen.

29 des.
Besøkte FN bygningen noe som jeg syns var dritttøft! Gikk gjennom Little Italy og China Town.
Det føltes som om vi var i Kina, det var så mange folk der og ganske trangt.
Så dro vi til the New Jersey mall, noe som jeg ikke helt syntes passet helt inn i turen, pluss at alle var kjempetrøtte. Vi bodde nemlig i New Jersey, så jeg har vært i to stater ;)

Digg!!


China town!



30 des
NBC studios i Rockefeller center. Shopping på 5th avenue (H&M) Vi dro så helt opp på toppen av Rockefeller center, 69 etasjer! Var faktisk litt nervøs før vi dro opp pga høyden. Men det gikk over da vi kom opp. Utsikten var amazing, men det var kaldt der oppe. Så gikk vi en liten tur til Times Square også til musikalen vi skulle se:
Rock of Ages! Den var den tøffeste musikalen jeg har sett og jeg har ikke sett så veldig mange musikaler...

NBC studios tour

Inga, meg og Ingrid utenfor Rockefeller og skøytebanen.

5th avenue

Luis Vitton fra bussen.

Central Park

Empire state building som utsikt



31 des.
Siste dag i 2008 :(
Dagen begynte med shopping på 5th Avenue (H&M, Zara, luis vitton, apple store, disney store...)
Begynte å snø litt og det var godt å få se snø dette halv året. Vi dro til the American Museum of Natural History, hvor A Night at the Museum var spilt inn. Lignet ikke så veldig mye på filmen da..museumet var litt kjedelig, fordi det var så stort og føttene våre verket fra hele oppholdet.
Så var det klart for New Years eve festen på hotellet(...) i NJ. Bra DJ, ble litt dansing, men var ikke så bra. Kl 00.00 var det nyttår og alle feiret! Torhild i Thailand, Eline i Madagskar, Jørgen og resten i Norge og Marte i Portugal var allerede i 2009 ,men neste år så skal vi alle gå inn i 2010 på samme tidssone :).'


Snødde litt ute.


Trump tower


Museum


Marlene og Ingrid klar for fest.

Kl 00.00!
1 januar 2009!!'
Tok ferja fra NJ til Ellis Island også til the Staute of Liberty. Det var kaldt (!) ute spesielt for Martin. Hvor vi bare fikk lov til å gå i midten av statuen og ikke inn i selve statuen pga terrorisme, dårlige helsetilstander og at de bare har en exit. Men vi gikk opp de 156 trappetrinnene og merket at kondisen ikke var helt på topp.
Vi tok den stappfulle ferja til New York og Battery Park. Bussen kjørte oss til South See Seaport og kjøpesentert der som var mye bedre enn det i NJ. Vi dro langs Wall street og så oss rundt i 5 min. Etterpå kjørte Captain Ernest bussen mot Ground Zero og vi gikk inn i en bygning for å ta bilder av stedet. De skal bygge et Freedom Tower der som skal stå klart i 2011.
Ble fort varm med en kopp kakao på Starbucks (takk Martin).
Vi dro på Times Square og gikk innom den store Virgin butikken, digg :)
Også spiste vi på Hard Rock Caféen midt på Times Square.
Så dro vi tilslutt til en utsiktplass hvor man kunne se hele NYC om kvelden.
Pakket sammen hele kofferten, tyngre enn da jeg dro. Shoppet en del, men faktisk mindre enn jeg hadde forventet :p.

Martin og meg.


Fra ferja.

Jentene og guttene

Inga og meg





Ground Zero.


Hele explore america gjengen fra the wyndham (ca 100stk manglet noen)

Hard Rock Café

Times square.

Ingrid og Inga på Hard Rock café.

Martin, Inga, Ingrid og meg

Goodbye NYC!

2 januar

Inga dro kl 4 om morgenen så det betydde at jeg fikk sove i en seng helt for meg selv. Fikk uheldigvis ikke til å si hadebra til henne og det samme med Ingrid. Hørte telefonen ringte og Ingrid si shit for så å skyndte seg og sprang ut døra.
Jeg og Åse sov fram til frokost (som alle dager besto av croissanter, bagels, syltetøy, philadelphia og frukt). Spiste frokost med Martin og Åse og noen av de andre gjennværende studentene.
Kl 10.20 måtte jeg dra til Newark og jeg sa hadetbra til Åse og Martin.
Alt gikk bra med flyene også. Samme rute Newark- Charlotte også Knoxville.
Ble møtt av Karen ogKattie og var ganske utslitt. Jeg og Kattie så allikevel House Bunny og Step Brothers før jeg sovnet av...

7 kommentarer:

Marte sa...

SÅ KOSLIG DET HØRTES UT :D

GODT NYTTÅR KJÆRE! OG NESTE ÅR E VI ATTER EN GANG SAMLA IGJEN <3

Jørgen sa...

hørtes og såg ut som en herlig tur!
Vi må fårrå dit en gang i framtida, så kan du vårrå guide. Godt nyttår!

Nathalie sa...

Det va uber koselig, bortsett fra dæm plagsomme brasilianeran :p
GODT NYTTÅR te dæ å!
Jepp neste år e vi aill samla :D

OF course vil æ dra te NYC igjen, men om æ ska vær guide e itj så sekkert. Eie itj retningsans :p

<3

Annelies sa...

GODT NYTTÅR. You have don lots of nice things in NYC. Did you find family on Ellis island? I didn't.


Annelies

Nathalie sa...

Happy New year!!
Nope, I did not find any family on ellis island. Do we have any that went to the USA? :D
I had lots and lots of fun! :)

Annelies sa...

No, only those who went to Norway ;-)

Nathalie sa...

Haha, good one :P