onsdag 14. januar 2009

Tennis

Bare så du vet det så har Marte har enda bursdag her i Tennessee;)

Mandag og tirsdag har faktisk gått flyvende fort forbi.
Mandag var det igjen klart for skole. Jeg har faktisk hadd tiden til å regne ut at siste skoledag er om ca 19 uker og noen få dager. Det avhenger så klart av om jeg må ta semester exams eller ikke da. Startet på tennis, men hadde så klart ikke fått med meg at tennis treningen startet rett etter skolen. Jeg trodde den startet en time senere. Så der kom jeg inn en time sent, men utrolig nok hadde de enda noen øvelser jeg kunne holde på med. Blant annet bestemte de seg for å springe rundt hele skolen,noe som "bare" tok 5-10 min. Jeg kan ikke si at RCHS sitt tennislag er de mest spreke folkene. Etter å ha jogget halvveis så streiket halvparten (ca 6) ut og begynte å gå. Jeg derimot ble så klart hengende på "tennis lederen" som er ei av jentene som er virkelig gode i tennis visstnok og kom på 2 plass. Tennis treneren vårres er foresten en 70-80 år gammel mann, men han er faktisk ganske så morsom.

I dag var jeg på plass til tennis på rett tid. Jeg kom faktisk først av alle. Men alt vi gjør så langt i Tennis er å løfte vekter, stretche og sit ups/push ups. Gleder og både gruer meg til å begynne å spille tennis. Jeg er sikkert en av de dårligste + at jeg må lære meg alle reglene før vi begynner.
Tror enten at det blir en bra opplevelse eller bare en fiasko uten videre. Vi får se til den tid kommer om jeg virkelig er egnet eller ikke.

Gleder meg til å ha et forhemmet uttrykk og se ut som en enfotet jente mens jeg sender ballen over nettet.

Ellers så går alt ganske bra her. Og ettersom at det er noen måneder igjen til at jeg kommer hjem og ikke "ett år" så ser det også lysere ut. Jeg ble så lei av å sitte med fotball/heiagjenglederne som bare bablet om kjedelige ting og ikke inkluderte meg i samtalen i det hele tatt. Så nå har jeg byttet bord og kantine og sitter ved siden av James og hans Junior buddys som er mye morsomere. Tror jeg bare må innrømme det, gutter har mye bedre humor enn jenter. Eneste kommentaren jeg fikk fra ei jente etter at jeg byttet bord var et bitchy "thanks." Men jeg bryr meg ikke og synes at hver skoledag ser lysere og lysere ut.
Snart blir det lysere og lysere, plutselig sommer og plutselig så er jeg hjemme igjen.

Hvordan går det der ute i det blå?

4 kommentarer:

Leonie sa...

Hallo bolla!
Her går det bra vett, har flytta vertsfamilie, men det gikk greit som bare det altså (:
Kult at du har bynt på tennis, tenke det e godt å ha nå anna og hold på med og å bli kjent med einda fleir folk.
Og ja gutta har my beir humor ein jenta! :D

Gla i dæ søs <3

Anonym sa...

Husk hva jeg pleier å si på Nederlandsk: Hoe kleiner de bal hoe groter de kwal!!!
Men lell: lykke til med tennis, Nathalie. Blir lysere og lysere her å, heldigvis. Snart kommer vi til den grønne vinteren....

Elise sa...

Jeg tror du kommer til å klare tennis helt fint ;P Spilte det selv da sesongen var august - oktober. Hadde aldri spilt det før, men det gikk supert og det er veldig gøy!

lykke til

Anonym sa...

Så artig å hør at du har bynt på ein heilt ny sport =)
Kjæms vel t å bli go, vess itj proff :)

Håpe du får nå fine daga framover =)

Kosa <3