onsdag 28. januar 2009

Washington D.C??

Må først få si tusentakk for de "flotte" kommentarene mine på huset jeg bor i. Må si meg enig med at i begynnelsen så tenke jeg "Oj,skal jeg bo i et lite fullpakket hus?" Men nå syns jeg bare at dette er et kjempekoselig hus og vil ikke at familien skal flytte til et større hus med en stor åker(noe de kanskje tenker på). Så masse respect til det lille fulle huset i lille Kingston.

Jeg funderte på om jeg skulle videoblogge eller ikke, og det ble et nei. Etter å ha vært på tennis trening og dusja så ser jeg nå ut som et vrak. Så det blir heller litt mer skriving.
Jeg kan blant annet fortelle dere at jeg kanskje skal til Washington D.C med the Democrat Club.
Eneste som mangler er at det er nok plass i bussen til meg for å dra, noe jeg tror det kommer til å bli. Så får jeg krysse mine fingre og håpe på en plass.

I dag føltes som en god dag. Zack og Allison kom og hentet meg. Economy med Ms Johnson hvor vi prater om de 4 forskjellige økonomiske typene; Traditional, Command, Market og Mixed. Dette viste jeg faktisk fra før, ettersom at vi har hatt om dette i samfunnsfag en eller annen gang. Economy buddy'n min er Orlando, sitter bakerst med han og prater om alt mulig. En god venn å ha når timene blir kjedelige. Derimot i Criminal Justice klassen min har jeg ingen CJ buddy, eller det er en freshman som visstnok vil være buddy'n min, men han er så utrolig irriterende at jeg alltid leser i en eller annen bok for å unngå pratinga hans. Criminal Justice er foresten den kjedeligste klassen jeg har. Jeg likte det i begynnelsen fordi det var så lett og læreren var kul, men nå går det i kjedelige timer med Mr Bell og jeg har blitt vant til pratinga hans, som er ikke like morsom lenger.
I Graphic Design, gjør vi heller ingenting fordi læreren er borte og vi har en daff substitue. Vil ikke kalle substituter her for vikarer, for ingen av dem er lærere og noen har til og med ingen degree. Så alt substiuter gjør er å sitte rundt en pult og lese boka si mens de sier en eller to ting som vi må gjøre. Så i Graphic Design så vi film, vi skal faktisk se film hele denne skoleuken.
I dag og i går så vi Wall E og vi begynte å se Kong Fu Panda, mens jeg leste til U.S history quizen min og engelsk testen min. Mine venner i Graphic Design er Jonny og David (navn i samme rekkefølge i bildene under).
.
Som sagt så hadde vi en quiz i U.S history. Den var knall lett. Handlet om 2.verdenskrig og om D-dagen, kamikaze piloter, de $330 billion som USA hadde brukt på krigen osv...
Fikk en god karakter på det, så nå har jeg en 97 i U.S history. U.S history buddy's er Hailey, James og Jonny. Etter å ha svart på en del smarte spørsmål som noen dumme unger i U.S history så klart ikke visste (sorry, men mange amerikanere er dumme, ikke alle da, men mange) så var det tid for lunsj.
I lunsjen sitter jeg med alle gutta og Callie og spiser. Men så kom hu eine fra tennis og sa at jeg måtte komme og selge carnations (blomsterbuketter til valentinsdag eller som ifinger sier det hagenellik...) i lunsjen for å samle inn penger. Så jeg ble med på en kjedelig runde hvor jeg, eine fra tennis (husker ikke navnet, men hun var diger...) og Emily spurte om folk ville kjøpe carnations til 2 dollar stykket. En del sa faktisk ja, og jeg ble lettere overrasket. Vi skal selge blomster fram til 9 februar i hver lunsj...men hva gjør jeg ikke for å spille tennis uten å betale. Så i morgen så fortalte jeg alle mine venner at de måtte ha med penger til å kjøpe carnations.
Så var det klart for engelsk med Mr Suits som er læreren for året 08/09 på RCHS :D.
Min favorittlærer det altså. Vi hadde en prøve om Henry David Thoreau's "Walden", hvor vi svarer på mulitple choices og vocabulary også må vi skrive en paragraf om stykket. Dette er den vanskeligste klassen jeg har foresten. Engelsk buddy'ne mine er David, Rodney, Mandy og Brad for det meste. Vi sitter midt i klasserommet og babler om masse tull. Rodney og Brad stjeler alltid ordboken min og prøver å finne banneord. Et de kan er tispe, men de sier tisp så det blir vel ikke helt rett.
Siste timen er algebra, med vår klumsete og ser-alltid-trøtt-ut Ms Lane...Hun hater 5th period. Så når vi kommer inn i 6th period har hun alltid håret buset til, som om hun rusket seg i håret og kjeftet opp kidsa i 5th period. Ellers så er hun definitiv ikke min favorittlærer. Rykter har det at hun ble sparket som rådgiver fra Midway high school fordi hun kluset til stipender til seniorer,som gjorde til at de ikke fikk stipendt til å gå til College...så tusentakk RCHS for at der tok henne i mot. Men så lenge hun underviser så går det bra pluss at jeg har en 100 i klassen så langt.Må si at jeg har buddy's i algebra også. Freshmans så klart som digger det faktum at jeg ikke er fra usa og kan snakke norsk og nederlandsk. De er greie, litt irriterende men jeg klarer meg.

Etter skolen hadde vi tennis trening. Tennis trening betyr: strekking, 25x5 situps, vektløfting(noe jeg har forbedret meg på), selv om jeg ikke er så veldig fan av å få muskler i armene... og tauhopping i et minutt noe som er faktisk veldig slitsomt. Vi skulle egentlig springe ute i dag, men det regnet ute så det ble det ikke noe av. Pluss at alle de tjukke på laget ville ha protestert mot å springe i 5 min (20 min for de) rundt skolen. Men vi har noen sportie folk på laget som ser ganske så gode ut i tennis. Pluss at treneren min Mr. Keylon er ganske gammel, men ganske morsom også. Ingen gretten gubbe dette.
Sandy kom og hentet meg, ettersom at Karen enda kjører bussen da. Så når Karen kom hjem så dro hun for å kjøpe taco bell mat og kjøre colton til Aaron så han kunne overnatte der.
Taco bell maten besto av faktisk sunn mat. Taco shell med salat, strimler av ost, salsa og rømme.
Namnam, men ingenting slår Plaza Mexico i godeste Levanger (ikke enda ihvertfall).
På torsdag begynner endelig innendørs fotball sesongen som varer i 6 uker, med en kamp hver torsdag. Noe som passer meg bra ettersom at jeg har tennis trening 4 dager i uka rett etter skolen.
Så nå har jeg oppdatert alt jeg har gjort i dag, noe som bare kunne ha tatt 5 min på videobloggen. Jaja, ihvertfall så hadde jeg en god dag, med lite lekser og derfor en mulighet til å skrive et langt blogginnlegg.
Mine nye vans (70 kr fra Journeys)
Musikken jeg hører på for tiden. The Killers nye cd Day & Age, Kings of Leon" Only the Night" og Family Force 5 "Dance or Die". Har ikke kjøpt cd'ene , bare lånt og rippet fra Miranda. Kings of Leon fikk jeg i julegave fra Miranda.

5 kommentarer:

Leonie sa...

Jada heldigper! Snakk om å vær med i ein kul klubb da! Men hei, æ ska jo på ferie med Gaute når æ kjæm heim så æ ska vel itj sei nå ;)

Masse træning på dæ! :o Bra! :D

Nathalie sa...

Haha, vi får sjå om æ drar, fordi det e i spring break'en min i stedet for uka før. Må snakk med karen og Dwayne om det, men æ håpe på et ja.

Takk for at du va einesten som kommentert det über lange innlegget mitt :)

Innendørs fotball va dritt artig :D
<3

Jørgen sa...

kult me washington da. Du får nu me dæ my av USA iløpet av det herre året da.

eL sa...

Du har no tusen buddy's da :D

Hey, æ har faktisk nånn sanga fra derre CD'an på iPoden min. MÆ og DÆ like samme sanga. Viilt.

Btw, ønske fleir lange innlegg :D:D:D

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg