lørdag 15. november 2008

14.11.2008 eller 11.14.2008 ?

Legg merke til overskriften. Her skriver man jo alle datoene mm.dd.åååå. Har vent meg til det, så ikke bli forunderet om jeg skriver måneden før datoen :P

I dag:

Møtte opp tidlig på skolen for å ta igjen en test i engelsken. Poeten William Cullen Bryant med "To a Waterfall" og "Thanatopsis" (death seeing). Kanskje den eldre generasjonen som leser bloggen min har hørt om dem?
Fant nettopp ut at jeg fikk en 91% på den. Noe som er okei. Før denne prøven hadde jeg en 103% og har nå gått ned til 99% (skandale!!). Analysering av dikt er ikke min ting. Jeg liker Skjønnlitteratur bortsett fra epikk og lyrikk. Dramatikk er bare artig.

Psychology klassen i dag var ganske så kjedelig. Tror jeg har gått litt lei av læreren som konstant gir eksempler fra sitt eget liv for å forklare oss noe.
Ms Johnson, den mest
personlige læreren

I Criminal Justice snakket vi om det amerikanske
Juvenile court system (ungdom som har begått en kriminell handling og hva som skjer med dem). I Criminal Justice boka sto det også hva som skjedde med ungdommer i Norge som hadde begått en kriminell handling.
Artikkelen var kalt: the Hidden Juvenile Court system in Norway.Hvor det blant annet sto at ungdommer under 15 år ikke ble sent til fengsel. Det blir heller andre ordninger for å prøve å unngå at ungdommen begår en kriminell handling igjen.
Mens 15 åringer i USA blir sendt til et ungdomsfengsel eller i noen tilfeller et voksent fengsel.
Grunnen til at det norske systemet ikke vil fungere her i USA er fordi Norge er et lite og tryggere land,ikke så stort og crazy som USA.
Mr Bell, den alltid
smilende og den snilleste læreren

Graphic Design: Måtte egentlig gå ute i det stygge været og gå i 15 min. Men neida, det orket jeg ikke. Så skrev meg opp på Hall Passet og må gå hele veien til kontoret for å gå på do.
For så å snike meg tilbake til klassen, som var tom bortsett fra David som enda gjorde en GD oppgave :) Så bestemte meg for å sitte der og studere U.S history og snakke med han.
Mr (Coach)Monroe. Mest
sprekeste lærern min. Cross country treneren

U.S history: Prøve om 1914-1920 World War 1 and beyond.
Blir flau om jeg ikke får en bra karakter på denne prøven fordi den handler jo om Europa!
Mr Plemons,
den mest gå-ut-av-klasserommet- for- å- snakke- med- noen-læreren
Derfor ble disse bildene tatt i U.S history.

Endelig et bilde av Jonny;


Lunsj: Fotballjentene plapret om hvor vanskelig stats var (statistics). Vedder på at Eline kan at alt om det ;)

Advisory:
The democrat club skulle egentlig ha en møte i gymsalen i dag, men den var tydeligvis avlyst da jeg og James så to personer som hadde møtt opp.

Hver fredag, advisory class etter lunsj. Noe som lett faller i glemmeboken til enkle elever som kaster seg inn i klasserommet og roper ut "Dette er min favoritt time av alle klassene jeg har!" Før den personen plutselig oppdager at han ikke er i Engelsk 4, men i Advisory timen og sniker seg rødmende ut av klasserommet.

Jeg har bare glemt det en gang og husket akkurat på at det var advisory time før jeg åpnet døren til Mr Suits.

Engelsk:
Mr Suits:
Blabla..persuasive essay...fallacies...dere må ikke gjøre den samme feilen som jeg gjorde da jeg var ung å argumentere på en feil måte på en stil....forfulgt med vitser som nesten hele klassen flirer av. Den mest
geniale læreren min.


Algebra:
Miss Lane har igjen en dårlig periode etter at hennes 5th period klasse har gått ut av døren. Hun virkelig hater den klassen og ser alltid sliten og småforbanna ut når jeg går inn i klasserommet. Så hun er den mest
"utbrente" læreren min, selv om hun er yngst av alle lærerne mine.
Vi hadde om probability i dag, begynnelses stadiumet er enklet, men hater sannsynlighet når det blir "vanskeligere".

Kom hjem og slang alt fra meg. Football gutta hadde sin andre playoff game i Austin-East (igjen). Men dro ikke delvis fordi bandet ikke dro pga styggt vær.
og Katie kom denne helgen fordi hun har en basketball jamboree (turnering) neste helg.
Vi bestilte pizza, spilte Guitar Hero 4 (som Colton sier er mye dårligere enn nr 3) og så Jaws (første filmen) i senga :)

En suksessfull dag ;) HELG!!!

2 kommentarer:

Marte sa...

Veit du ka det sto i ei av mine skolebøker? Vi hell på med argumentasjon i Filosofia, og ein av setningan i et eksempel va "todos noruegueses são ricos". Det betyr "alle nordmenn er rike". LITT FLAUT? Æ, som e ein gjennomsnittlig "rik" nordmann e jo reine millionærn i forhold t ungdom her på min alder.. Og den setningen hjalp med liksom itj med å prøv å ikke vis det nå godt :p

Nathalie sa...

Hehe :P
Føle litt av det samme her å, vi e jo "rikar" enn en god del andre ungdomma i andre deler av verden.
Så æ prøve å itj vis det æ heller ;)