søndag 30. november 2008

Thanksgiving ferien

Fredag var det black friday og alle prisene er til halvpris på butikker og kjøpesentere.
Men jeg dro ikke og shoppet. Jeg hadde ikke så lyst til å stå opp kl 2 om morgenen og shoppe frem til kl 7. Følte faktisk ikke at det var noe jeg trengte av klær og julegaver til vertsfamilien skal jeg kjøpe senere. Karen hadde heller ikke så lyst til å dra så tidlig, men hun måtte kjøre Kattie og Colton. Jeg ble og lå god å sov i senga mi.
Så bitte litt av skrekkfilmen"the strangers" (basert på en sann historie) med Kattie og Dwayne, men vi var for pysete til å se filmen. Dwayne så den helt for seg selv i unrated verson i mørket med full volum på...
Jeg og Kattie så Hancock og den var litt annerledes enn jeg hadde forventet, men ganske grei.

Lørdag hadde familien invitert naboer og venner over på Thanksgiving middag. Jeg inviterte Miranda over. Sandy og Allison kom. Min britiske nabo Nikki kom og noen naboer oppe på haugen og Ming og Arthur. Ming kommer fra Phillipinene og Arthur er fra usa, de er ganske gamle. Men det som var interessant er at bestefaren til Arthur, bodde i Norge. Arthur og Ming er i 70-årene foresten. Arthur fortalte meg blant annet at han hadde bodd i Paris i 9 år og hadde møtt William Faulkner (kjent amerikansk forfatter som hadde fått nobels litteraturpris) med ei norsk kjæreste i armene. Også hadde han gått på skole med den orginale Mrs Adams i the Addams family (Carolyn Jones).
Han fortalte meg også at jeg ikke så norsk ut. Hvorpå jeg forklarte at jeg var fra Nederland.


Devil eggs som jeg lagde.


Kalkunen før, har desverre ikke et etter ovnen bilde, fordi da var kalkunen allerede halvspist.


Bare en liten del av all maten vi hadde.

Ei lita jente som kom til Thanksgiving middagen


Kattie and me

Miranda, jenta jeg ikke husker navnet på, Allison og Kattie slår seg løs på senga mi

I dag skal jeg og Miranda og noen andre dra på the Lady Vols basketball kamp mot Depaul (kommer fra Chicago). Gleder meg og etterpå skal jeg i kirken til Miranda :)

1 kommentar:

Anonym sa...

veldig interessant, takk