tirsdag 4. november 2008

November and Election day!

Nå er Halloween dekorasjonene tatt ned og Thanksgiving dekorasjonene hengt opp. DEt vil si kalkuner og noen høst aktige ting.

Lørdag:

Dro jeg, Miranda og hennes to brødre (fresman og sophomore) + noen andre folk til et så kalt Haunted Corn Maze om kvelden.
Men da vi kom fram så var det ikke haunted lenger, så jeg som var ganske redd for å bli skremt, ble egentlig ganske lettet.
Corn Maze:

Jeg, ei som het Emily og miranda dro sammen i en corn maze rute for å finne alle checkpointsene. Vi fant 3 og ga opp. Mens de to andre gruppene fant alle checkpointene i corn mazen i mørket.

Miranda og Emily

"glowing pumpkin head with hair"



Etter på dro vi på McDonalds og der fant jeg jammen meg Monopol mannen som folk sier ligner på engelsk læreren min, Mr Suits ;D


Søndag:

Laget meg banan oakmeal, noe som er ganske godt og mettende :)
Hjalp til rundt i huset. Ryddet opp Halloween dekorasjonen og hengte opp Thanksgiving-pynt.
Dro til wall mart og handlet.
Om kvelden så hele familien bortsett fra Kattie, "The Journey to the center of the Earth" med Brandon Fraiser. En litt teit film. Filmen var nemlig spilt inn på Island og hver gang amerikanerne prøvde å si noe på islandsk oh hørtes det veldig dumt ut. Blant annet når de sa Reykjavik.
Det var koselig med en familie film kveld, fordi jeg var i et sånn halvveis hjemmelengsel humør.
Noe som gikk bort etter filmen.
Sandy og Allison kom innom og hadde bestemt seg for også å bli med til Orlando på fredagen.
Så da blir det jeg, Karen, Kattie, Allison og Sandy som skal til Florida sammen :D
Alt dette er så klart hysj hysj til AFS.

Mandag:
Skole for en dag. Har fri på tirsdagen pga Election Day!
Tok en farmers IQ-test i psy. Dette var for å vise at Iq-tester ofte er rettet mot en bestemt gruppe i samfunnet Så jeg fikk 5 av 50. For det første så er jeg ikke bonde og for det andre så kan jeg ikke sleng uttrykkene på engelsk heller :P
Det hele ble gjetting ;)
I Criminal Justice så vi filmen "Cool Hand Luke" med nylig avdøde Paul Newman i hovedrollen.
En ganske okei, film for å være så gammel :p

Etter skolen måtte jeg pakke bagasjen min til Florida, fordi Karen skal kjøre ned til Orlando med "the hippie van". En stor bil med plass til alle som skal være med pluss at vi kan se film og ligge i senga når vi skal kjøre hjem.
Hun tar med bagasjen min ned for at jeg skal slippe å betale $10-15 for å sjekke inn bagasjen på flyplassen i Knoxville.
Også en ting til. Allison, dattera til Sandy har aldri flydd før. Så det blir spennende å se hvordan det går, går sikkert bra. Jeg har jo flydd tusen gang bare dette året, så det er rart for meg at noen aldri har flydd før.

Tirsdag (så langt)

Sitter å ser The Daily show med John Stewart for å "varme opp" til valget.
Ser at dagbladet har skrevet veldig mye om valget, mest om Obama så klart :)
Grunner til at jeg vil at Obama skal vinne:

- Han ønsker å kutte usas klimagass utslipp med 80% i motsetning mot McCains 65%.
- Vil sakte trekke ut troppene fra Irak
- Virkelig prøve å finne Al Qaida og Osama Bin Laden. I Pakistan og Afghanistan.
- Vi få ned healthcare utgifter
- Vil utvide adgangen til jobber.
- Få ned skatten for middel klassen og de under.
- Få alle til å gå på college
- Lar damer få bestemme selv om de vil ta abort eller ikke
- Er for Homofile rettigheter

Så klar tror jeg ikke at alt dette kan skje på et blunk, men jeg tror og håper at Obama kan "change" USA :D

Og som alle andre blogger må jeg sette inn et bilde av Obama:

2 kommentarer:

Marte sa...

kanskje du ikke skjønt det amerikaneran sa på islandsk fordi det va på ISLANDSK? :p

KOS <3

Nathalie sa...

Hehe, sorry. Bal-Ali :P
Marte<3