tirsdag 30. september 2008

Bombetrussel!

Mandag:

Vanlig dag: skole- fotball trening 04.30 - 6.30 - lekser - sove

Tirsdag.

I psychology timen (1st period) hadde vi en lockdown øvelse (code red). Altså hvis det kommer noen på skolen med pistol, så må vi sitte ned og så langt bak i klasserommet som mulig, pluss at læreren må låse døren. Selv om det enda er noen ute i gangen, så kan læreren ikke åpne døren, fordi man aldri vet om det kan være et triks fra den væpende personen.
Så vi måtte sitte på det ubehagelige gulvet for 20 min og vente på å at vi skulle få noen til å slutte av øvelsen.

I Criminal Justice (2nd period) avbrytet mr ladd (assiterende rektor) lærene under undervisningen på speakern. Han sa at alle måtte gå ut til football banen pga en bombetrussel.
De har minst en bombetrussel hvert år, så de var ikke akkurat panikkslagen.
Jeg la igjen sekken min i klasserommet som de fleste, så jeg hadde ingen mobil å ringe med. Og Colton hadde P.E så han hadde ikke mobil heller fordi han hadde på sitt P.E outfit.
Vi ble sittende kanskje 2 timer på football banen til sammen i varmen. Colton lånte noen sin mobil og ringte Karen. Vi måtte gå med bibliotek dama ned til 1st Baptist Church hvor Karen var . Det var nemlig sånn at en lærer ropte opp hver elev med en monofon(?).Etter at foreldrene/guardian hadde checked eleven inn for å bli hentet. Jeg hørte ikke navnet mitt først, så ca 10 min senere fikk jeg høre at jeg var ropt opp.
Da jeg fant Karen nær kirken, var det en hel bunch av foreldre som sto ute i kø for å hente ungen sin gjennom monofon-opplegget (?) Så det var mye trafikk i "byen" i dag rundt den tiden.
Noen rykter gikk om at de hadde funnet 3 pistoler og en bombe i en gutt sitt skap, mens andre rykter gikk om at de hadde funnet 3 bomber rundt omkring byggningen. Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg...var ikke redd for å bli blåst opp eller noe sånt. Jeg syns det var deilig å ikke ha skole. Det blir heller ikke en make-up dag for denne bombetrusselen, bare mye jobbing på skolen i morgen gjetter jeg...
Så jeg hadde bare 2 timer med skole i dag. Fikk fri rundt kl 12 kanskje? Husker ikke, uansett så snakket jeg på en treveis konferanse på skype i dag. Det var Eline, Marte og meg.
Kl 2 da det var "tryggt" å gå på skolen igjen. Dro jeg å hentet sekken min med mobilen osv. Fant ut at de ungene som ikke ble hentet av foreldrene sine, måtte være igjen på skolen og ha "fag" eller dvs ikke gjøre noe spesielt. Så tamt for de...

Nesten ingen på skolen


Kinda scary...

Karen, Colton og jeg dro på Krogers og kjøpte en isboks hver. Jeg med karamel is, Karen med double fudge is og tror faktisk ikke at Colton ville ha noe is. Til middag var det hamburgere.

Fortsatt overrasket over hvor mye mineralvann de hari butikkene


Skal møte opp på fotball banen kl 5.45 for å spille kamp mot Anderson County. Som skal være et helt okei lag å spille mot.
Så vi snakkes.
PS: Nevnte jeg at jeg ikke har lekser i dag og kan bare laffe fram til kampen? :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Det leses litt som en "horror" historie.....