mandag 1. september 2008

De siste dagene i August

Føler at hvert innlegg starter med at jeg beklager meg for å ikke ha blogget så mye. Grunnen er igjen, det er mye som skjer her og har lite tid til overs til å skrive.
Det har skjedd ganske mye i det siste :)

Det mest interessante som skjedde på onsdag var at vi tok skolebilder og at jeg måtte sitte og vente i 10 min foran kameraet fordi det var noe feil med det :p

På torsdag var det klart for den første pep rally'en i gymsalen. Gymsalen var sånn mellomstor pakket med vårt store og stolte skolekorps (hvor nesten halve skolen var medlemer i) og noen få cheerleadere. Skolen ble "pumpet opp" av korpset. Kanskje mindre av cheerleaderne fordi de var mindre flinke.
Det var Kingstons første amerikanske football kamp i dag. Kingston yellow Jackets skulle spille mot Harriman the blue devils.
Jeg og Colton ble kjørt til Harriman og satt av. Colton fant noen freshman friends og jeg leita etter fotballjentene og de andre folkene jeg har blitt kjent med på skolen. Fant folkene ganske fort, de var plassert på the student section (hvor det er masse bråk, med korps og kaukende heiagjeng gutter).Ble masse roping og kauking av go jackets! Bare sjekk ut videoen her og hør hvor bra korpset er :)

Dette var min første high school football game og det var veldigbra, selv om jeg ikke forstod reglene :p. Vi vant 20-18! Tror de fleste folkene var her for å være sosial, noen sa at de selv ikke forstod reglene...



Cheerleaderne. Go Jackets!

På fredag hadde jeg en test i Criminal Justice, som jeg tror gikk ganske så greit. Fikk en A på us history quizen (teller 20 %). Etter 5th period fikk jeg og resten av fotballaget fri fordi vi skulle spille en turnering i Oak Ridge/Knoxville. Så jeg slapp dermed mattetimen :).
Turneringen het Katie Hunters tournament og er til ære for Katie Hunter som ble sparket i halsen mens hun spilte en fotballkamp, og døde. Karen kjøpte en Katie Hunter's tournament t-skjorte til meg hvor alle lagene som spilte i turneringen står på.
Vi spilte mot Davidson Academy og vant 4-3. Jeg fikk spille i kanskje 5 min..
På kvelden dro Karen, Kattie, Dwayne og jeg til Midtown drive-in cinema. En gammeldags kino, hvor jeg, Kattie og Karen satt i bak i trucken med en god del puter.

Kingston downtown:

Vi så en film med navnet Kit Kittredge: An American Girl. Det var mersom en barnefilm. Etterpå så vi 15 min av the Mummy 3, før hele kinoen ble mørklagt. Så vi skal se the Mummy 3 en gang senere.

På Lørdag måtte jeg opp kl 6 fordi vi skulle spille mot USN i turneringen kl 8.
Så vi skyndtet oss avgårde til Knoxville.
Fikk spille 2,5 min i kampen og det er nok det korteste jeg noen gang har spilt i en kamp.
Vi spilte nemlig uavgjort 1-1 og ingen av spillerne var fornøyde med kampen.
Vi dro hjem også kjørte jeg og Kattie vannscooter, annenhver gang. Må si det var litt skummelt å la en 10-åring kjøre vann scooter når det kommer andre båter i mot deg og når 10-åringen egentlig ikke får kjøre. Men uansett det var kjempegøy å kjøre og jeg vil gjerne gjøre det igjen. Senere festet vi en tube på vannscooteren og Kattie og Karen satt i tuben. Jeg, pysa torte ikke, så jeg kjørte de rundt omkring rundt innsjøen og hvite lille meg ble solbrent.

Etter å ha plasket i vannet og lekt oss med vannscooter dro vi igjen til knoxville på samme bane for å spille mot et katolsk fotballag (det var nemlig to nonner som heitet på laget, mens de sto fullt påkledd under en paraply). Vi vant 2-0. Jeg fikk spille 15-20 min i den glovarme sola (sikkert 40 grader kl 3) og var helt utslitt etterpå.
Tok noen bilder av kampen og noen andre bilder dukket også opp på kameraet mitt:



Benkesliterne.

Christina, April og Allison (Ali). Har enda flere rare bilder av Christina og April på datan, men tror vi skal spare oss for de.

April, Allison og Tia

Vi vant også neste kamp som var mot David Crockett (det dårligste laget vi spilte mot). 5-0 vant vi. Så vi vant divisjonen vårres i Katie Hunter's turneringen!
På Oak Ridge High School fikk vi utlevert en pokal:

The whole team.

Folk kom fra hele Tennessee også Georgia for å spille.


Katie Hunter

Etter turneringen kjørte vi til Hamptons Inn i Knoxville hvor vi skulle oppleve Boomsday.
USA's største fyrverkeri show:



Hamptons Inn.




Neyland Drive. Det skulle komme ti ganger så mange mennesker om kvelden for å se på fyrverkeriet.

Hjerter.

Stjerner


Fyrverkeri fontene fra brua:



Sjekk om du kan se smilyer :)

Sånn har prøvd å oppdatere dere litt. Skal prøve å oppdatere mer :)
(beklager anngående skrivefeil)

En liten morsomhet for i dag:
Videosnapshots av folk jeg har snakket med på telefonen i dag:

Søstra (beklager, men du har så fine hvite tenner)

Pappa tar av :p


Mamma myse



Eline og Kris (nåå)

Og, hvis dere vil ha bildet fjernet just let me know :)

4 kommentarer:

Leonie sa...

Høres ut som om du har hadd ei fin helg :)

OG du ska få igjen for derre bilde ein gang, bare vent! ;p

Marte sa...

fint du kose dæ <3

ett spm: kalle dæm dæ Nathalie eller Ali eller Nat eller ka? :b

ThaiTorhild sa...

Godt spoersmaal Marte!
Kalle daem dae Ali saa ska ae flir :) Hoho.

Fint at du kose dae <3
Kult aa hoer news from around the world :D

Nathalie sa...

Hei! Vertsfamilien min kalle mae Ali og fotballaget kalle mae Nathalie fordi daem har en allison (ali) paa laget.
(sitt foresten paa en raatti mac data paa skola)

Koss det gaar med dae i Thailand da?
Hoort det va naa slaasing som foregaar i Bangkok...(?)

<3