søndag 21. september 2008

Shopping i Knoxville

Lørdag:

Sto opp 7:15. Hentet sara hos the Woody's . Kjørte hjem igjen og viste Sara huset hvor jeg bodde.
Ganske annerledes enn hennes fordi hun bor hos en familie som har et stoort hus som henger sammen med innsjøen.
Men jeg elsker huset jeg bor i ,det er lite og koselig :)

Noen minutter senere kjørte vi (Karen, Dwayne, Sara og meg) avgårde til Knoxville. Grunnen til at vi skulle shoppe var mest fordi Dwayne hadde en øyelege avtale.
Vi så litt omkring på en stor butikk med navn Coln's(?). Kjøpte noen postkort der. også dro vi på old navy men fant ikke noen klær der.

Etterpå hentet vi Dwayne fra eyelegen også dro på på en kinesisk restaurant som jeg ikke husker navnet på.

Dwayne tar av og meg og sara er helt unaware.


Karen med et kinesisk maleri i bakgrunnen.

En liten terracotta mann.

Jeg spiste en herlig røkt laks med citrus sauce, skikkelig godt!
Så fikk alle en lykkekake(?)

Adventure can be the way to happiness.

Sara og jeg ble droppet av på West Town mall og fikk en god del timer til å shoppe. Karen måtte nemlig kjøre Dwayne hjem fordi han hadde tatt sånne utvidede-pupiler-dråper.
På kjøpesenteret kjøpte jeg en svart jakke og en hvit t-skjorte på american eagle, sminke fra clinique og bukse fra the buckle. Skal legge ut bilde av klærne senere fordi de er i vasken nå.
Var innom Wet deal (?)Aerospostal,Journey,Pacsun, Abercrombie & Fitch, men fant ikke noe der, A&F var foresten dyrt også.
Sara lette etter nye converse sko, hun ville helst ha grå, men fant ikke noen, så hun skal kanskje få faren hennes til å kjøpe noen i tyskland for så å sende de over.
Vi fant derimot disse skoene/tøflene som. Visste ikke at usa stjal selbu mønsteret...(?)

Etter mange timer med shopping hentet Karen oss og vi dro til Sam's (broren til Wall mart) og fikk en stoor sundae med jordbær og hadde blåbær i. og et stoort stykke med pizza. Vi skulle egentlig dra på kino (en stor kino med 18 saler) , men vi hadde ikke tida. Så vi dro for en kort stund til Target og jeg liker Target mye bedre enn Wall mart. Kvaliteten deres er bedre.



Neida, vi kjedet ikke oss og vi spiste ikke hard candy (som gjorde av tungen skiftet farge).

Fant disse på Target.

Den meste av tiden gikk heller til å møte lokal kontakten min, Sandy+ datteren hennes, Bogie fra Ungarn, Nika fra og Japan deres vertsfamilier. Vi dro for å spise på en japansk bistro og for andre gang så spiste jeg laks (denne gangen sushi<3) og drakk japansk green tea.

Nika, Allison og Sara.
Tror at hele møtet mest var satt opp for Bogie fordi hun ikke snakker nå mye engelsk i det hele tatt og at hun måtte sosialisere litt med oss. Men så klart er det vansklig å holde i gang en samtale med ei som ikke snakker engelsk så bra, så snakket mer med Allison (Sandy's datter) og Sara.

Dro hjem i 8 tiden og Sara satt på med Sandy hjem. Det passet bra fordi vi måtte hente Colton hos hans venn Colton..Da jeg kom hjem lå den røde regelboka mi på senga mi :)
Så snart kommer vel matteboka mi å :)


Søndag ( idag):

Sto opp kl halv 10. Spiste cereals og yoghurt til forkost. Gjorde litt lekser i matten og engelsken.
Snakket med leo på web-kamera.
Ellers så skal familien ha deres årlige yard sale neste helg, så de flytter ut ting fra garasjen. De har masse ting som de ikke trenger som de sikkert vil få en god del penger med.
Spiste en wrap med egg og ost i , var ganske godt med taco saus og rømme( Sour Creme).
Har ikke gjort så mye mer betydningsfyllt, og tviler på at jeg skal gjøre noe mer interessant senere i kveld. Men jeg elsker å slappe i dag for jeg har så lite tid til det ellers

Har fotballkamp mot Webb i morgen (en luksurøs privat skole nær Knoxville), de skal visstnok være ganske gode. Så jeg tror ikke at jeg får så mye spille tid eller spille...men jeg har forhåpentligvis ikke så mye lekser på mandag. Eller noen prøver på tirsdag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

kjempebra logg! :-) Leser den nesten hver dag, syns det virker utrolig spennende med et utvekslingsår i USA. har lyst til det selv. Har du noen gang angret?

Nathalie sa...

Tusentakk :D!

Tror jeg angret litt før jeg dro, men har ikke angret ett sekund etterpå, selv om jeg savner venner og familie...
- Hvis du har lyst, har du lov ;)

Marte sa...

Ali <3
æ misunne dæ sånn for at du gjør så my, nånn gang virke det som om tida står stille her..